Twee jaar geleden had ik hier al over bericht in de community van Vrouw en haar Netwerk gepost. Jezelf promoten dat jouw boodschap goed overkomt. Of jouw bedrijf profileren zodat je voldoende nieuwe opdrachten aantrekt? Hoe doe je dat; profileren en promoten zonder irritatie bij de ontvanger te genereren? Vandaag de dag nog steeds actueel, vandaar dat ik een oud bericht in een nieuw jasje stop.
Dank je wel!
Om te beginnen met de belangrijkste boodschap: Voor een ieder die al een bijdrage online heeft gemaakt of binnenkort van start gaat; Dank je wel voor jouw bijdragen in de community van Vrouw en haar Netwerk!
Community Vrouw en haar Netwerk
De community van Vrouw en haar Netwerk op LinkedIn kent geen groepsregels qua profilering van jezelf als professioneel of voor het promoten van jouw dienst of bedrijf. En dat blijft ook zo. Je mag jezelf zo vaak als je wilt profileren of jouw diensten promoten op de wijze dat jou het goed lijkt. Let op; doe je dit te vaak dan roept dat enig irritatie op bij de community leden en/of de moderators van deze groep. Het mag duidelijk zijn dat als jouw discussie irritaties opwerkt dan helpt dit jou niet om jezelf als professional te profileren, mocht het al geplaats worden/blijven. Ik zal zeggen tijd voor een andere strategie.
Onbeperkt profileren en promoten
Onbeperkt jezelf profileren en promoten kan en werkt niet op LinkedIn. LinkedIn kent een restrictie en daardoor worden bijdrages van regelmatige discussie aanleveraars automatisch geplaatst in de Submission Queue van de LinkedIngroep. De discussies die daarin belanden, zullen de moderators van de LinkedIngroep bij hoge uitzondering goedkeuren. De meeste discussie belanden in Promoties maar kunnen ook worden verwijderd. De moderator is ook maar een mens…. .
Veel moeite nul resultaat
Resumerend: ben jij met jouw promotie/profilering zo bezig dat jouw discussies automatische regelmatig in de Submission Queue van de LinkedIngroep terecht komt? Dat merk je direct omdat je een melding ontvangt na het plaatsen van een discussie. Je ziet jouw discussie niet direct terug in de groep. Kortom; dan doe je heel veel moeite voor nul resultaat.
Haal jouw voordeel
Waarom dit bericht? Zodat je jouw voordeel kan behalen. Ik wil auteurs aan het denken zetten over hun wijze van promoten en profileren op social, specifiek op LinkedIn. Het kan bijvoorbeeld ik jouw eigen belang zijn om voortaan minder vaak een update te posten op LinkedIn. Het is veel beter om jezelf te profileren door te communiceren met jouw doelgroep. Een volgende keer schrijf ik meer over persoonlijke profilering via social.
Met vriendelijke groet,
Jolanda van Henningen
Community Manager Vrouw en haar Netwerk

Auteur Jolanda van Hennningen Community Manager en social media adviseur.