Je opent je inbox en ziet een bericht dat een ‘concurrent’ een boek heeft gepubliceerd. Je zucht even. Jij hebt daar geen tijd voor, je hebt meer klanten en omzet nodig. Je opent Word en begint te typen. Het is weer blogtijd. 3 uur later is je blog klaar, heb je de juiste afbeelding gevonden en staat hij op social media. Nu alleen morgen nog een video erbij maken. Stop!
Je deelt al zoveel kennis en ervaring. En dat is geweldig, want jij bent expert in jouw vak. Maar dat kost je ook tijd. Zo werkt dat met marketing. Waarom zou je die kennis en ervaring dan niet ook delen in een boek? Dan heb je iets tastbaars, een langdurig visitekaartje, en…
Waarom zou je als ondernemer een boek schrijven?
- Als je een boek geschreven hebt, dan zien anderen je als expert
- Je krijgt een andere positie dan je concurrenten
- Klanten en opdrachtgevers kiezen vaker voor experts
- Je krijgt (meer) aanvragen voor lezingen of het geven van workshops
- Je gebruikt je eigen boek tijdens trainingen of workshops
- Je hebt een prachtig relatiegeschenk
- Potentiële klanten of opdrachtgevers leren je kennen via je boek, dat geeft vertrouwen
- Met een boek krijg je meer aandacht van de pers
- Een boek is een langdurig visitekaartje
Heb je wel tijd om te schrijven?
Toch beginnen de meeste ondernemers nooit aan een boek, terwijl er zoveel voordelen zijn. Alleen zien veel professionals op tegen de hoeveelheid tijd die ze erin moeten steken, weten niet waar ze moeten beginnen of vinden dat ze niet goed kunnen schrijven. Met een goed stappenplan en hulp van een schrijfcoach kom je heel ver.
Waar ga je beginnen?
Start met het inplannen van tijd. Bepaal je onderwerp en schrijf voor je ideale klant. Zorg voor focus en regelmaat, en blijf schrijven. Het liefst elke dag. Al is het maar een kwartier.
Is jouw bedrijf toe aan die boost?
Weet je niet waar je moet beginnen en hoe? Volg dan mijn gratis onlinetraining: Start met je boek!
Je krijgt dan 3 gratis lessen met video’s en opdrachten:
Les 1 Hoe creëer je tijd en focus?
Les 2 Hoe bedenk je een onderwerp?
Les 3 Welke schrijfstijl gebruik je? En wie is je ideale klant?
En denk je aan individuele schrijfcoaching? Neem dan contact met me op voor een gratis Skypesessie.
Jolanda Pikkaart – dé kleurrijke schrijfcoach voor succesvolle ondernemers
Meer informatie over Jolanda Pikkaart vind je op haar site www.jolandapikkaart.nl en op haar LinkedIn profiel.
